sobota, 19 kwietnia 2014

Warto wierzyć.

Jutro Wielkanoc, stąd też dzisiejsza tematyka tego wpisu. Czas świąteczny to czas do zatrzymania się na chwilę...
Mój stosunek do religii? Zmienny, pamiętam jak w gimnazjum byłem zgorzkniałym ateistą, bez wartości. Bawiła mnie wiara w Boga i kościół. Byłem wtedy bardzo niedojrzały. Wierzyłem w konia na rolkach. Zwątpiłem w religię moich przodków, która jest podstawą naszego państwa. Bez naszej religii chrześcijańskiej, nasz kraj byłby teraz w tym miejscu moralnym, w którym jest np. Francja. Bez ogólnych zasad, z góry nakazanych nie będzie ładu. Muszą być one przestrzegane, aby nie było chociażby, heterofobii która się ukazuje w każdej dziedzinie życia. 

7 powodów, dla których warto wierzyć w Boga, dla ludzi którzy utracili wiarę:

1. Bóg jest wszech­mo­gący dobrze mieć takiego gościa po swo­jej stronie.

2. Co ci daje brak wiary? Nic?

3. Lepiej się żyje z prze­świad­cze­niem, że jed­nak po śmierci czeka nas coś wię­cej. Jakie życie byłoby, bez sensu jakby wszystko miało się skoń­czyć. Czyli wszystko co robimy, nie ma zna­cze­nia, umrzemy i koniec, to wszystko, całe życie haro­wa­łem, bawi­łem się, kocha­łem i umar­łem po nic?

4. Nie oszu­kujmy się, nie wie­rzysz w Boga bo patrzysz na księży pedo­fi­lii, alko­ho­li­ków, zachłan­nych debili i nie dostrze­gasz, że są ludźmi takimi jak ty. Czło­wiek popeł­nia błędy, tylko Bóg jest doskonały.

5.  Wiara czyni cuda. Pewni sły­sza­łeś to wie­lo­krot­nie, czy nie lepiej w coś wie­rzyć i dać sobie szansę na cud, niż olać sprawę i takiej szansy nigdy nie dostać?

6. Bóg kocha wszyst­kich ludzi. Żyjesz w samot­no­ści od lat, spie­przy­łeś swoje życie, nikt cię nie lubi, ale cią­gle masz kogoś kto, cię kocha bez względu na wszystko. Czy taka myśl nie uskrzydla

7. Masz do kogo się modlić. Gdy jest naprawdę źle, świat wali ci się na głowę, masz kogoś do kogo możesz się zawsze zwró­cić. Ktoś kto cię wysłu­cha i nie będzie chciał niczego w zamian.

Nie mam pewności, że Bóg istnieje, ale z pewnością zbuduje on kręgosłup moralny. Który jest potrzebny każdemu .Dobra reli­gia to taka, która pomaga ci się stać lep­szym człowiekiem.

Moc.


5 komentarzy:

  1. powiedział koleś który nawet nie chodził na religię w liceum ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodziłem dwa lata, ale nie ze względu na wiarę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. to ze robisz z ciebie nie wiadomo jak bardzo religijną osobe. ogarnij dupe,sam mi niedawno jeszcze mowiles o swoim stosunku. nie jestes fajny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co oznacza stwierdzenie bardzo religijna osoba? :) Pozdrawiam anonima :)

      Usuń