środa, 17 lipca 2013

Wywiad z najmłodszym wilkiem naszego podziemia! Przed państwem...


TrooM
Będzie to mój pierwszy wywiad z kimkolwiek. Trafiło na niego, pociesza mnie fakt że on również pierwszy raz będzie odpowiadał w takiej formie. Więc do tematu!

NieTypowy: Siemanko TrooM, powiedz parę słów o sobie.


TrooM:Aloha szczupaki! Mam na imię Daniel, pochodzę z malowniczego miasta z prefixem 0-18, gdzie wszystko żyje własnym życiem i na ogół ćpam rap.

NieTypowy: Dobrze, tymi słowami TrooM się zgrubsza przedstawił, lecimy dalej! Jak zaczęła się twoja przygoda z hip-hopem? Czujesz że dostałeś szanse?

TrooM: Nie pamiętam. Takie rzeczy po prostu ma się w krwi. Jak byłem mniejszym szczylem niż jestem teraz, gdzieś usłyszałem o tej kulturze. Pierwszy klip (to pamiętam dokładnie) widziałem na Vivie.
Dodam tylko tyle, że to nie był komercyjny rap, a liczący się dziś pionier polskiego rapu.

Nietypowy: A któż konkretnie?

TrooM: Niech to zostanie słodką tajemnic. Zacząłem aktywnie uczestniczyć w tym dosyć nie dawno.
Pod koniec 2010 roku. Jakoś tak się złożyło, że chciałem wbić do jakiegokolwiek studia.
Nie mając nic doświadczenia, tematu. Los chciał, że mój hommie poinformował mnie o ziomkach z drugiego końca miasta , którzy, otwierali jakieś "undergroundowe" studio i tak się zaczęło.
Zawsze na począku są słabe chwile niemądre decyzje ale to wszystko potem owocuje w doświadczenie. Pytałeś czy czuje , że dostałem szansę. Raczej jestem pewien, że poświęciłem sporą część życia dla tego co robię. Miliony sekund, tysiące minut, setki godzin. Nad notatnikiem w PC, bo przeważnie na nim piszę texty, nie potrafię na kartce. Ogranicza mnie mało elastyczna forma redagowania tekstu nad beatami zaczynając od kradziaków z YouTube, a kończąc na liczących się dziś producentach (piona dla was, nie chcę wymieniać, bo boje się, że kogoś zapomnę, ale wy wiecie ) grając koncerty. Na których było 5 osób lub na których byloze 100 czy wiecej. Szansę dostałem już dawno. Dostałem szansę robić rap. Otworzyły się pewne drzwi. Reszta to pierdolona praca i wysiłek włożony w to, by być tu gdzie jestem.

NieTypowy: A czym się inspirujesz?

TrooM: Wszystkim co jest dookoła.
Nie zamykam się w żadnej formie artystycznej. Nawet wiesz, chmura, która przypomni Ci 34 prezydenta USA, może być inspiracją. Jeśli chodzi o inspiracje autorytetami to myślę, że szukam tego zza oceanem. I u ludzi , którzy ( u ludzi w Polsce) którzy mają ten pazur, i coś wyjątkowego.


NieTypowy:A kim konkretnie zza oceanu? Może jakieś ksywki?

TrooM:Yeezy (guru), Mac Miller, MGK, Eminem (stary wygaaa , wyjadacz) hmm, Hopsin ?
Raidersi, Bones, Ethel Wulf, Yela i wielu innych. Łączę szczeniacką werwę z doświadczeniem.

NieTypowy:Widzę rozległe horyzonty.


TrooM: Jeszcze mogę dodać Tech N9ne, Fuck the borders. Podziały dla słuchacza nie istnieją, przynajmniej ja tak mam.


NieTypowy: Co sądzisz na temat wojny truskulu z niuskulem? Która jest bardzo widoczna, szczególnie na fb, i w sumie beff Laik1 z Solarem jest pewnym konfliktem na tym tle.

TrooM: #paradoks.nie pogardzę dobrym samplem.ale jak słyszę cloud z jeszcze bardziej kozackim samplem to już wgle. myślę, że ludzie powinni być bardziej otwarci.To nie jest wojna, że jak będzie newschool to trueschoolu nie będzie.Jak będziesz chciał posłuchać, to spoko wrócisz sobie do tego.W "Trueschoolu" wszystko już prawie było. Cały czas to samo.newschool daje mi możliwość do rozwijania się artystycznie. Chcę robić sztukę. Nie tylko rap dla własnego podwórka.
 

NieTypowy: Jaka płyta wydana w tym roku zrobiła na tobie największe wrażenie?

TrooM:W tym roku ?

NieTypowy: Tak.

TrooM: Nie mam jednej. Postawiłbym kilka na podium. Może jedna tak trochę bardziej ale nie dużo. Do rzeczy, Mac Miller - Watching Movies with the Sound Off, MGK - Black Flag , u Cole'a trochę zawiało nudą momentami. Hovy całego nie sprawdziłem - ale jak narazie uważam, że była to tylko płyta fenomenalnych momentów, no i
first place.Yeezus, na którego czekałem tyle czasu.i mnie nie zawiódł.
Utożsamiam się z tym świrem. Jak ktoś to powiedział :"Albo Kanye jest totalnie popierdolonym narkusem, albo niepodważalnym geniuszem".

Czekam na Earl'a, nie wiem czy wiesz wydaje teraz płytkę.może namieszać.
jeśli chodzi o Polskę.tu też się działo.Gedziula wyskoczył ze świeżym materiałem.
Chłopaki z SB Maffija nie próżnują.2Sty składa i składa te puzzle. Czekam aż je poskłada tego 24 lipca.Hmm.Nowa ziemia - naprawdę dobra koncepcyjnie płyta, wg mnie zniszczona trochę przez featy które widziały ten koncept inaczej.Mam wrażenie , że o czymś zapomniałem... Hary robi płytę!
Też muszę sprawdzić jak wyjdzie.No i sam czekam na odbiór własnego albumu.Ale to już nie mi oceniać, jestem tylko marnym słuchaczem.

NieTypowy: Spokojnie, zaraz do niego przejdziemy. Jak czujesz się będąc jednym z najmłodszych graczy w podziemiu?

TrooM: Normalnie. Jak każdy inny. Nie czuję jakoś tego. Wiek to stan umysłu. Nie ma taryfy ulgowej i nie ma być, bo nie liczy się wiek.

NieTypowy: To teraz pytanie co do twojej płyty :"Rapokratyzm'' był bardziej truskulowy, nowa płyta będzie w klimatach?


TrooM: Cloudowych. Newschool wychodzący nosem, choć w sumie, nawet niektóre momenty są mocno experymentalne. Nie potrafie ich okreslic.

RAPokratyzm to było pierwsze podejście, które wcale nie uważam za złe. Poszerzyly mi sie możliwości i horyzonty po tamtym LP.

NieTypowy: Kiedy możemy się jej spodziewać?


TrooM: 15.08.2013.

NieTypowy: Będzie jakiś klip?

TrooM :Liczę na to.

NieTypowy: A będzie jeszcze jakiś singiel?

TrooM:
Pierwsza wrzuta z albumu.
Myślę, że reszta tak jak ta będzie spontaniczna nie można się jej spodziewać.
po prostu będzie. a jak klip, to na niedługo przed premierą.
Ooooo, przepraszam.

NieTypowy: Dobrze! Myślę że twoi słuchacze są jeszcze trochę głodni twojej muzyki przed premierą.


TrooM: Następna wrzuta będzie jak @ka-meal ' owi na profilu stuknie 800.

NieTypowy: O proszę.

TrooM: Strasznie chlopak czeka na to, a serio jemu należy się 2 razy tyle lajków.

NieTypowy:Więc mała reklama :)
 
TrooM: Niedoceniony talent.

NieTypowy:Mocna odczuwasz hejetrów czy ich praktycznie nie masz?

TrooM: Cokolwiek teraz powiem zostanie użyte przeciwko mnie. I jestem tego świadom.
Odczuwam ludzi, którzy nie dojrzeli do przeżywania muzyki, ale na szczęście jest ich mniej niż ludzi, którzy chcą tego słuchać. Nie da się zadowolić wszystkich. Lecz niestety - będę to robić dalej.

NieTypowy: Ciekawa odpowiedź.Ciekawa liczyłem na jakąś bardziej typową np.jebać ich Zaskoczyłeś mnie. Co chciałbyś powiedzieć na koniec? Czego byś sobie życzył?

TrooM: Najważniejszy jest szacunek do każdego. Mogą nastać dni gdy zacznie się słuchać kogoś kogo szczerze się nienawidzi. Nie ma rzeczy niemożliwych.
Na koniec. Hmm..
Boje się odbioru "Primus Luporum".Naprawdę jest to ciężka płyta. Jestem prawie pewien , że jest na nią za wcześnie, ale że zaowocuje to za jakiś czas.
Zawsze musi być jakiś przełom, by mogło powstać coś nowego.Nawet jeśli ludzie będą przeciwko temu.
Wiem, że znajdę swój szlak prowadzący przez krainy spokoju do wiecznej nirwany.
aż będę spełniony,ale to jest długa droga na stromy szczyt ale jak narazie widoki są zajebiste.
Pamiętajcie. Skromność to ukryty egoizm. Życzę sobie tyle optymizmu ile mam go teraz.
Na zawsze.

NieTypowy: Dziękuje serdecznie za wywiad, pozdrawiam moich czytelników też ich pozdrowisz?

Troom: Skończę tak jak zacząłem.
Aloha szczupaki! dzięki za was, że jesteście, za ludzi, którzy wspierają mnie , wspierają TypowoNietypowy blog i się po prostu tym jarają. czysta zajawka na zawsze. Wilk wyje potężnym skowytem - pierwszy z watahy wilków #primusluporum.
Bang!

NieTypowy:Bez odbioru ludzie! Koniec wywiadu,cięcie.

Ps. Po wywiadzie mam pewne refleksje, nie spodziewałem się że Daniel tak rozlegle i ciekawie odpowie. Spodziewałem się krótkich i mało treściwych odpowiedzi. Jak na jego wiek na prawdę propsuje! I życze mu powodzenia z całego serca, bo widzę ze chłopak kocha to co robi.
A wy jakie macie opinię? Zapraszam do komentowania.

Spodziewajcie się wkrótce kolejnych nietypowych wpisów ;).





4 komentarze:

  1. czekam na ten album, spoko wywiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. miło jest wiedzieć, że ktoś tak młody potrafi inteligentnie odpowiadać na pytania, dobrze ubrać w słowa to co chce przekazać innym i opowiedzieć o tym co kocha a nie 'no, jest fajnie, będzie nowa płyta to kupcie żebym miał hajs na fajki' :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To plus! Ale chyba zrozumiałeś main idea :)

    OdpowiedzUsuń